Julkonsert_topbnr_kc_2017.jpg

KCMEDIAknapp.jpg



Biljetter.png



banner-podcast150px.jpg



UppdragSverige-knapp.jpg



VarldenIdag.jpg



STH.jpg



Kanal10.jpg



oppna



Denna Vecka

Torsdag 09:00-11:00
Öppna förskolan

Lördag 18:00
Julkonsert
OBS! Biljett

Söndag 16:00
Julkonsert
OBS! Biljett

För mer info se
Kalendern

Kommande-handelser.jpg   Facebook-mindre.png Instagram-mindre.png

 

 

Nytt hopp för Sverige

Nytt

I helgen var det väckelsemöten på Kristet Center. Initiativet Nytt hopp för Sverige, som startade i höstas, fick sin fortsättning under helgen som präglades av mycket sång, musik och ett rakt Jesuscentrerat budskap.

Stefan Salomonsson som predikade under lördags- och söndagskvällen har tidigare sagt att väckelsemöten i första hand är till för församlingen, för att väcka Guds folk. Och många var det som hade slutit upp för att finnas med. Under lördagskvällen talade Salmonsson om ”rövarnåden” och beskrev situationen i Lukas 23:39 med de två rövarna som hängde bredvid Jesus på korset.
- Den ena hade ett brutet hjärta, han var insiktsfull och ödmjuk. Men den andra rövaren var stolt, arrogant och sluten i sitt hjärta.
Salomonsson fortsatte att tala om hjärtat, om hur ödmjukheten öppnar hjärtat samtidigt som stoltheten stänger till.
- En av rövarna gav Jesus en tanke i ödmjukhet, och fick en plats i riket. Ödmjukheten öppnar upp för nåden. Låt Gud få hjärtekontakt med dig!

Under söndagskvällen fokuserade Salmonsson på Jesu hjärta för människor. Om hur Jesus söker efter människor han kan få välsigna och visa sin godhet emot. Med utgångspunkt i Markus 1:40 där Jesus botar en spetälsk man beskrev Salmonsson Jesu inställning till människor.
- Den spetälska mannen som stod utanför samhället på alla sätt kände ändå att han kunde tränga sig fram till Jesus. Jesus förmedlar en känsla av hopp där han går fram!
Salmonsson beskrev hur vi i hopplösa situationer kanske inte tvivlar på om Jesus verkligen kan hjälpa oss, men vi tvivlar på om han vill. Bibeln visar dock om och om igen på att Jesus vill hjälpa.
- När den spetälska mannen frågade om Jesus ville hjälpa honom så svarade Jesus: Jag vill. Men mer än så, han rörde vid mannen.
Under fortsättningen av kvällen fick många människor tillfälle att bli betjänade i förbön. Kvällen avslutades sedan i feststämning med sång om tacksamhet för frälsningen.

Publicerad: 2011-01-30
Text: Anna Karlsson
Foto: Torana Hassanova