KCMEDIAknapp.jpg



banner-podcast150px.jpg



UppdragSverige-knapp.jpg



VarldenIdag.jpg



STH.jpg



Kanal10.jpg



Denna Vecka

Lördag 10:00
Ledardag
på KCÖ

Söndag 10:00
Gudstjänst
Per-Åke Eliasson
Medlemsintagning
Webb-tv

Söndag 18:00
Församlingsmöte
för medlemmar

För mer info se
Kalendern

Kommande-handelser.jpg   Facebook-mindre.png Instagram-mindre.png

 

 

Röster om böneresan till Montenegro

I slutet av juni åkte 18 församlinsmedlemmar till Montenegro för att tillsammans med de troende där be för landet. Här är fem resenärers reflektioner kring resan.

Montenegro

Nu när jag med mina egna ögon sett Montenegro och har varit där och bett har jag fått både landet och folket i mitt hjärta. Det är verkligen ett vackert land, och folket behöver få veta vem Jesus är. Det var speciellt att se glädjen i människorna i församlingen i Podgorica när vi kom dit, och också härligt att vi kunde vara med och få betjäna dem och se att de blev styrkta av vårt besök. Ordet som församling fått från Jesaja 54:1-3, särskilt vers tre, berörde mig väldigt starkt under resan. Herren har stora planer.

Ann-Britt Johansson


Montenegro

Att få vara på plats och uppleva landet var mer överväldigande än jag kunnat föreställa mig, och att få dela den upplevelsen tillsammans en grupp underbara människor gjorde denna resa fulländad. Kontakten med alla i teamet, en hjärtats kontakt, betydde verkligen mycket för mig. Resan har också varit en inre resa där jag återupptäckt saker som legat dolda i mitt hjärta. Det var också ögonöppnande att se de behov som finns i landet.

Christer Lindholm


Montenegro

Det var roligt att få vara med, träffa de troende på plats och att be med dem. Guds tilltal till vår församling ger mig trygghet och frimodighet att stå med och söka Gud för en fortsättning för oss som församling där. Jag ser mer av Guds suveräna idé med församlingen och vad den bär upp efter den här resan. Det var också en jättestyrka att flera i församlingsledningen var med. Sen är det ju också kul att resa och det blir en god gemenskap i teamet. Andra bonusar är vackra vyer och god mat.

Ulla-Carin Östlund


Montenegro

När vi åkte genom landet, besökte de olika städerna med så få troende och fick höra att ingen fri evangelisk församling troligen funnits sedan Jesu tid insåg man verkligen att detta var ett speciellt land. Här har aldrig en genomgripande väckelse dragit fram. Men att sedan få möta dessa härliga människor som troget står fasta och tjänar Gud rörde mitt hjärta. Det var både uppmuntrande och spännande. Många saker fungerar annorlunda jämfört med i Sverige och jag tror att vi kan dela med oss av en hel del grundläggande erfarenheter för byggandet av församlingar. Men jag är också övertygad att vi har mycket att lära av våra syskon i Montenegro, bland annat när det gäller glädje i Herren.

Roland Johansson


Montenegro

Under den här veckan, och även under tidigare resor, har Gud verkligen lagt Montenegro på allas våra hjärtan. Vi har mött underbara människor som under begränsade förhållanden verkligen har tagit Gud på största allvar och är villiga att ta ansvar för sitt folk och sin nation. Detta var den tredje böneresan från församlingen och tillsammans med de troende i Montenegro vill vi stå upp och ta ansvar i bön för alla utmaningar som de möter och lever med. Vi ser också ett stort behov av hjälp att lägga en rätt grund och att bygga församlingar. I Montenegro möter vi verkligheten av ordet från Herren om ”obefolkade områden och ödelagda städer”. Det är med stor glädje som vi ser att Gud har fört oss till Montenegro, och vi vet att vi kommer att arbeta mycket med och för folket där framöver.

Per-Åke Eliasson, pastor


Publicerad: 2011-07-03